Direktlänk till inlägg 16 juni 2015

Ordlös

Av Felicia - 16 juni 2015 11:34

 


Ordlös 


Orden försvann.

Jag vet inte vart de tog vägen.

Men de lämnade mig.


Solen når mig där jag sitter, en svag bris letar sig in ifrån det öppna fönstret.

Men jag vet inte hur jag känner.


Jag vet inte vilka ord jag ska använda, för jag har inga ord.


Men tankar har jag.

Tiotusen om tiotusen, och de fladdrar omkring.


Onåbara.


Eller skrikandes.


Det finns inga mellanting.

Inte nu.


Jag står vid ett vägskäl.

Jag står vid en gräns.

Med ena foten halvt över.


Kanske är det därför orden har lämnat mig?


Kanske har de försvunnit just för att jag själv inte vet vart jag är på väg?


Hur ska jag kunna beskriva något jag inte kan sätta fingret på.


Nu anar jag att detta nog låter obehagligt... skrämmande.


Men det är det inte.


Det är…


Som sagt, orden har lämnat mig.


Men det är vackert.


Jag behöver inga ord just nu.

Jag behöver bara exakt det jag har.


En svag bris av sommar, en sol som värmer och en fot halvt över gränsen… 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 20 november 2015 10:42


    Att våga   Att känna sig ensam I sällskap är en fruktansvärd känsla, men att känna sig älskad I sin ensamhet är fantastiskt.   Det svåra just nu är bara att jag känner båda känslorna samtidigt.   Jag har försökt skriva om detta...

Av Felicia - 14 april 2015 14:06


        Det är mörkt i rummet. Jag lyssnar till dina andetag.   De är djupa och lugna.   Jag märker att jag andas i takt med dig. Min blick smeker sig över din profil     Det gör ont. Mitt hjärta värker. Jag visste inte...

Av Felicia - 22 januari 2015 13:22


      Jag vet vart den sitter.Känslan.Jag vet exakt vart den sitter och jag vet exakt hur den känns.Men jag vet inte hur jag ska kunna bära den.Hur jag ska kunna andas när den tar så mycket plats.Den tar plats.Men samtidigt är den så liten.Jag...

Av Felicia - 4 november 2014 16:25


  Jag tecknar cirklar. På ett vitt papper tecknar jag cirklar av kol. Svarta cirklar som stänger inne det ljusa samtidigt som det håller det utanför.   Jag kan tänka mig att det är så du ser på mig. Att jag håller dig utanför samti...

Av Felicia - 23 oktober 2014 20:21


    Jag drunknar.   Jag drunknar i sorg. Jag drunknar i minnet av dina bruna ögon.   Jag drunknar i minnet av dina ord.   Men jag försöker simma mot ytan. Jag vill inte sitta fast i detta längre. Jag vill upp. Jag vill hitta...

Presentation

Omröstning

Vilken av mina noveller tycker Du bäst om?
 Ensam är inte alltid stark
 Känslan av att andas
 Skuggjaget
 Ödets Dotter
 Snöflingsbarn
 Silverklockor utav gediget guld
 Det sista
 Regnbågs ögon
 Fjärilsflickan
 Silvernyckeln
 I slutet av existensen
 Att skratta på riktigt
 Att leva i mörker att vandra mot ljus
 Utan Dig

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards