Alla inlägg under juli 2012

Av Felicia - 13 juli 2012 15:58

 

Vingklippt


Dina ögon, lika djupa som havet men med ett allvar som sätter skräck i mig.

Du är på väg bort.

Eller så är det jag.

Det är omöjligt att svara på.

Jag vet bara att vi förlorat.. och ändå.. ändå kan jag inte släppa dig.


Du finns i mina tankar oftare än jag ens kan erkänna för mig själv.


När jag sluter ögonen kan jag känna känslan av din hud mot mina händer, din röst i mina öron och värmen i din nu så allvarlig blick.

Det gör ont.

Men samtidigt, jag vill inte vara fast vid dig.

Jag vill vara fri.


Men det är som att du tagit bort allt, vetskapen nom hur man lever.

Jag vet inte hur jag andas utan din luft i mina lungor och samtidigt är det dina andetag som kväver mig.


Du står framför mig.

Jag försöker läsa dig, skräcken får fäste i mig när jag känner hur kluven jag är.

Jag vill inte vara kvar men samtidigt är det omöjligt att gå.


Jag öppnar munnen, men stänger den igen, jag har inte ord för dessa känslor.

Denna tvetydlighet.


Hur kunde du?

Hur fick du makt att få mig att förlora fotfästet, förlora mig själv?

Få mig att vilja springa men samtidigt krypa upp i din famn.


Det gör så ont.

Du gör ont.

Men jag kan inte.

Att lämna, att inte ha dig, skulle göra så mycket mer ont.


Jag slåss mot mig själv, det är krig i mitt inre.

Jag slår ned blicken, rummet är tung av motsägelser.


Det finns inget kvar. Det är slut.

Men ändå står vi kvar.

Det är som en nattfjäril och ett ljussken, jag kan inte gå..

Och du kan inte lämna mig.


När skymningen faller har du gått och lagt dig.

Jag står kvar i vardagsrummet.

Jag vet att du somnat, det är en tystnad, en stillsamhet i rummet.

Kriget i mitt inre har långsamt lugnat ned sig.


Omöjligt eller ej, jag älskar dig.

Du är det finaste jag vet.

Den jag mår som bäst med men som samtidigt skadar mig.


Jag vänder blicken mot natten som närmar sig utanför fönstret.

Jag känner mig svag, maktlös.

En kärlek som förgör och snart ska jag dela natten med orsaken till den.

Jag kan inte fly, jag kan inte lämna, men samtidigt vet jag att jag inte kan stanna.

Jag vill flyga men vingarna bär inte.

Vingklippt.

Av Felicia - 13 juli 2012 15:58

 

Vingklippt


Dina ögon, lika djupa som havet men med ett allvar som sätter skräck i mig.

Du är på väg bort.

Eller så är det jag.

Det är omöjligt att svara på.

Jag vet bara att vi förlorat.. och ändå.. ändå kan jag inte släppa dig.


Du finns i mina tankar oftare än jag ens kan erkänna för mig själv.


När jag sluter ögonen kan jag känna känslan av din hud mot mina händer, din röst i mina öron och värmen i din nu så allvarlig blick.

Det gör ont.

Men samtidigt, jag vill inte vara fast vid dig.

Jag vill vara fri.


Men det är som att du tagit bort allt, vetskapen nom hur man lever.

Jag vet inte hur jag andas utan din luft i mina lungor och samtidigt är det dina andetag som kväver mig.


Du står framför mig.

Jag försöker läsa dig, skräcken får fäste i mig när jag känner hur kluven jag är.

Jag vill inte vara kvar men samtidigt är det omöjligt att gå.


Jag öppnar munnen, men stänger den igen, jag har inte ord för dessa känslor.

Denna tvetydlighet.


Hur kunde du?

Hur fick du makt att få mig att förlora fotfästet, förlora mig själv?

Få mig att vilja springa men samtidigt krypa upp i din famn.


Det gör så ont.

Du gör ont.

Men jag kan inte.

Att lämna, att inte ha dig, skulle göra så mycket mer ont.


Jag slåss mot mig själv, det är krig i mitt inre.

Jag slår ned blicken, rummet är tung av motsägelser.


Det finns inget kvar. Det är slut.

Men ändå står vi kvar.

Det är som en nattfjäril och ett ljussken, jag kan inte gå..

Och du kan inte lämna mig.


När skymningen faller har du gått och lagt dig.

Jag står kvar i vardagsrummet.

Jag vet att du somnat, det är en tystnad, en stillsamhet i rummet.

Kriget i mitt inre har långsamt lugnat ned sig.


Omöjligt eller ej, jag älskar dig.

Du är det finaste jag vet.

Den jag mår som bäst med men som samtidigt skadar mig.


Jag vänder blicken mot natten som närmar sig utanför fönstret.

Jag känner mig svag, maktlös.

En kärlek som förgör och snart ska jag dela natten med orsaken till den.

Jag kan inte fly, jag kan inte lämna, men samtidigt vet jag att jag inte kan stanna.

Jag vill flyga men vingarna bär inte.

Vingklippt.

Presentation

Omröstning

Vilken av mina noveller tycker Du bäst om?
 Ensam är inte alltid stark
 Känslan av att andas
 Skuggjaget
 Ödets Dotter
 Snöflingsbarn
 Silverklockor utav gediget guld
 Det sista
 Regnbågs ögon
 Fjärilsflickan
 Silvernyckeln
 I slutet av existensen
 Att skratta på riktigt
 Att leva i mörker att vandra mot ljus
 Utan Dig

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards